Tillämpning och Konsumentskydd
De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Cattis Personlig Utveckling & Massage, organisationsnummer 750718-7560, nedan kallat ”Capuma”. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i E-handelslagen (SFS 2002:562), Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) samt Dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.cattisolsson.se.
Personuppgifter
Läs mer om vår behandling av personuppgifter i vår Integritetspolicy.
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.
All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Cattis Personlig Utveckling & Massage (org. nr 750718-7560)
Capumas kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Capumas behandling av insamlade personuppgifter är att använda dessa för att
I. Kunna fullgöra köp hos Capuma.
II. Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, sms och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp eller användning av Capumas kanaler.
Klarna eller Stripe, beroende på vilket betalmedel du väljer att använda, kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna/Stripe är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas/Stripes villkor.
Capuma kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.
Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Capuma att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.
När du som kund väljer att skicka e-post till Capuma så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.
Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.
Allmänt om personuppgiftsbehandlingen
All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Cattis Olsson, Capuma.
Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om behandlingen av dina personuppgifter inte har följt lagen.
Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:
Cattis Olsson, Capuma
Beckasinvägen 45 B, lgh 0902
131 44 Nacka
Priser och Avgifter
De priser som anges på www.cattisolsson.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). Om inte annat anges. Särskilda avgifter tillkommer för fakturaupplägg, paket som beställs mot snabbleverans samt för outlösta paket.
Upprättande av avtal om köp
Capumas varor beställs på www.cattisolsson.se. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Capuma via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Capuma ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På www.cattisolsson.se kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.
Ångerrätt
Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
Du kan också meddela Capuma om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till Capuma. Blanketten hittar du här: http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett.
Blanketten skickas sedan till följande adress:
Cattis Olsson, Capuma
Beckasinvägen 45 B, lgh 0902
131 44 Nacka
När Ångerrätt inte gäller
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller.
Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:
Aktivitet som utförs på en bestämd dag eller under en begränsad tidsperiod, till exempel föreläsning och webinarier.
Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel, t.ex. personligt signerade böcker.
Digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (USB-minne, CD, DVD etc.), till exempel appar, musik, kurser och datorprogram som konsumenten streamar eller laddar ned.
Digitalt innehåll, till exempel nedladdning av en film, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till påbörjad leverans och att det därigenom inte finns någon ångerrätt.
Avtal utanför affärslokaler om det totala beloppet konsumenten ska betala understiger 400 kr.
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Stripe.
Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas/Stripes villkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du Capumas allmänna villkor.
Klarna/Stripe presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna/Stripe utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna/Stripe vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Kreditkort är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller delbetalning via faktura. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna/Stripe med en PIN-kod.
Force Majeure
I händelse av omständigheter som står utanför Capumas skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Capumas förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Capuma rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Pris- och Produktinformation
Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Capuma rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Capuma inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
Omdömen
Genom att lämna omdömen kring produkter eller Capumas tjänster på www.cattisolsson.se eller andra kanaler ger du också Capuma rätten att publicera dem på www.cattisolsson.se samt i andra kanaler och medier. Capuma förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
Övrigt
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt eller annat, ta kontakt med Capumas kundtjänst. Kontaktuppgifter till kundtjänst är via epost: hej@cattisolsson.se eller telefon: +46 (0)70 653 25 03
Senast uppdaterat: 2022-02-03